בשעת בוקר מוקדמת: רעידת אדמה נוספת הורגשה בצפון הארץ

בנצי לייזרוביץ No Comments on בשעת בוקר מוקדמת: רעידת אדמה נוספת הורגשה בצפון הארץ

עשרות בודדות של קריאות נרשמו במוקדי 100 של המשטרה, אך לא דווח על נפגעים או נזק. מוקד הרעידה התרחש במרחק של 14 ק"מ צפונית-מזרחית לבית שאן | בצפון מתריעים: "לא ערוכים"

תרגיל המדמה רעידת אדמה | ארכיון צילום: יניב נדב / Flash90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סמוך לשעה 6:00 הבוקר (רביעי) התרחשה רעידת אדמה נוספת בצפון הארץ בדרגה 3.1. עשרות בודדות של קריאות נרשמו במוקדי 100 של המשטרה, אך לא דווח על נפגעים או נזק. מוקד הרעידה התרחש במרחק של 14 ק"מ צפונית-מזרחית לבית שאן.

מוקד הרעש

מדובר ברעידה שניה בתוך יממה ורביעית בתוך שבועות ספורים. כזכור, אמש (שלישי) סמוך לשעה 9:00 בערב התרחשה רעידה בדרגה 3.5, אף היא צפונית מזרחית לבית שאן והיא הורגשה במספר מקומות בצפון הארץ ובהם טבריה ועפולה. בפיקוד העורף מסרו כי לא הופעלה התרעה לרעידת אדמה, היות ולא מדובר ברעידה שמסכנת את תושבי ישראל.

הססמולוג ד"ר איתי קורזון מהמכון הגיאולוגי אמר הבוקר ל'כאן חדשות': "בחודש האחרון היה צבר של 30 רעידות, רובן לא מורגשות. זה יותר מהרגיל. לא יודעים לחזות רעידות אדמה, זו שאלת המיליון דולר. אני דואג לערים וליישובים לאורך השבר הסורי-אפריקני. הפתרון הוא חיזוק תשתיות".

ראש המועצה האזורית עמק הירדן, עידן גרינבאום התריע הבוקר (רביעי) כי האזור הצפון אינו ערוך לרעידת אדמה משמעותית שעשויה להתרחש חלילה וכי תושבי האזורים המועדים מופקרים לנפש. "ושוב, תוך פחות מחודש – שתי רעידות אדמה באזורנו בתוך שעות ספורות", אומר הבוקר גרינבאום. "כשתבוא הרעידה הגדולה, ולצערנו ההיסטוריה מראה שהיא תבוא, אף אחד ממקבלי ההחלטות במדינת ישראל לא יוכל להגיד שהופתע ושהכתובת לאסון לא הייתה על הקיר".

הוא הזהיר: "מבזק קטן, כותרת או שתיים וכולם ממשיכים הלאה כאילו לא קרה דבר. אין אסטרטגיה אמיתית, אין תוכנית לחיזוק מבנים, אין היערכות מצילת חיים לקטסטרופה הגדולה שעומדת בפתח. תושבי האזור שחיים על השבר הסורי אפריקני ונמצאים בנקודה הכי בעייתית בישראל פשוט מופקרים לנפשם. אדוני ראש הממשלה – זה הדקה ה-90 וזה הזמן להתעורר".

בפיקוד העורף חידדו את ההנחיות להתנהגות נכונה בזמן רעידת אדמה והזכירו כי ניתן לקבל התרעה לרעידת אדמה ביישומון פיקוד העורף והיא תשמע גם בצופרים.

בעת קבלת התרעה על רעידת אדמה או כאשר מבחינים בסימנים של רעידת אדמה, יש לפעול על פי ההנחיות הבאות:

•השוהים במבנה – אם ניתן, יש לצאת לשטח פתוח. אם לא ניתן לצאת מהמבנה תוך שניות ספורות, יש להיכנס לממ"ד ולהשאיר את הדלת והחלונות פתוחים, או לצאת לחדר המדרגות ולהמשיך לרדת עד ליציאה מהמבנה. רק אם לא ניתן לפעול כך, יש לשבת בפינה פנימית של החדר או תחת רהיט כבד ולהגן על הראש באמצעות הידיים.

•השוהים בחוץ – יש להישאר בשטח הפתוח ולהתרחק ממבנים, מעצים, מכבלי חשמל ומפריטים שעלולים ליפול ולסכן אתכם.

•הנוסעים ברכב – יש לעצור את הרכב בצד הדרך לחכות בתוכו עד שרעידת האדמה תיפסק. מידע נוסף בפורטל החירום הלאומי.

הנחיות המשטרה



0 תגובות